Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Cap a l'escola falta gent

URI:
http://hdl.handle.net/11162/14998
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Poch Comas, Antoni
Date:
2012
Published in:
Perspectiva escolar. 2012, n. 361, enero-febrero ; p. 6-14
Abstract:

Un maestro de Educación Primaria con muchos años de oficio a la espalda, que ha dedicado tiempo también a la formación permanente, reflexiona en voz alta sobre tres cuestiones en el marco de las múltiples crisis de principios del siglo XXI: la necesidad de estar bien informado para ubicar el propio oficio; cuáles son las posibilidades y dificultades de ejercer de forma personal y en equipo una verdadera autonomía profesional y, en último término, responder a la pregunta 'educar, ¿para hacer qué?'.

Un maestro de Educación Primaria con muchos años de oficio a la espalda, que ha dedicado tiempo también a la formación permanente, reflexiona en voz alta sobre tres cuestiones en el marco de las múltiples crisis de principios del siglo XXI: la necesidad de estar bien informado para ubicar el propio oficio; cuáles son las posibilidades y dificultades de ejercer de forma personal y en equipo una verdadera autonomía profesional y, en último término, responder a la pregunta 'educar, ¿para hacer qué?'.

Leer menos
Materias (TEE):
finalidad de la educación; contenido de la educación; rol del profesor; relación escuela-comunidad
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.