Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El papel de los esquemas en la resolución de problemas de enunciado verbal

URI:
http://hdl.handle.net/11162/13568
Full text:
http://revistasuma.es/revistas/3 ...
View/Open
019-026.pdf (2.572Mb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Nesher, Pearla
Date:
1999
Published in:
Suma. 1999, n. 31, junio ; p. 19-26
Abstract:

Se pretende demostrar que la capacidad para resolver problemas de matemáticas depende de los niveles de esquemas y de las estructuras que tenga el alumnado. Se sugiere que los profesores deben ser conscientes de los esquemas necesarios para asentar cada nivel de aprendizaje y presentar los problemas a los alumnos de la forma más general posible para facilitar los ejercicios.

Se pretende demostrar que la capacidad para resolver problemas de matemáticas depende de los niveles de esquemas y de las estructuras que tenga el alumnado. Se sugiere que los profesores deben ser conscientes de los esquemas necesarios para asentar cada nivel de aprendizaje y presentar los problemas a los alumnos de la forma más general posible para facilitar los ejercicios.

Leer menos
Materias (TEE):
aritmética; desarrollo cognitivo; solución de problemas
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.