Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

L'atenció a la diversitat de l'alumnat : un repte pedagògic quotidià. 'La atención a la diversidad del alumnado : un reto pedagógico cotidiano'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/12684
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
García Piedrafita, Montserrat
Date:
2004
Published in:
Guix. 2004, n. 310 , diciembre ; p. 70-79
Abstract:

Explica que el plan de atención a la diversidad del alumnado tiene que ser una estrategia global organizativa, a partir de la optimización y la rentabilización de los recursos humanos de los que dispone el centro, que tiene que pretender beneficiar a la totalidad del alumnado a partir de una atención tan personalizada como sea posible, siempre que se pueda, en un contexto de grupo.

Explica que el plan de atención a la diversidad del alumnado tiene que ser una estrategia global organizativa, a partir de la optimización y la rentabilización de los recursos humanos de los que dispone el centro, que tiene que pretender beneficiar a la totalidad del alumnado a partir de una atención tan personalizada como sea posible, siempre que se pueda, en un contexto de grupo.

Leer menos
Materias (TEE):
educación especial; integración escolar; educación inter-cultural; aprendizaje lento
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.