Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Habitar l'aula des de les intencionalitats i els significats

URI:
http://hdl.handle.net/11162/124069
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Utset Canal, Marta
Date:
2011
Published in:
Guix. 2011, n. 374, mayo ; p. 57-61
Abstract:

Se plantean algunas reflexiones como marco teórico de referencia para poder interpretar, de manera situada y compartida, algunas actuaciones que pueden responder a estos interrogantes: cómo emergen, se expresan, se negocian y se comparten los intereses del alumnado, cómo se puede potenciar la intercomunicación de las percepciones personales sobre lo que se experimenta, lo que se vive, lo que se siente para apropiarse de ellos y enriquecerse unos a otros.

Se plantean algunas reflexiones como marco teórico de referencia para poder interpretar, de manera situada y compartida, algunas actuaciones que pueden responder a estos interrogantes: cómo emergen, se expresan, se negocian y se comparten los intereses del alumnado, cómo se puede potenciar la intercomunicación de las percepciones personales sobre lo que se experimenta, lo que se vive, lo que se siente para apropiarse de ellos y enriquecerse unos a otros.

Leer menos
Materias (TEE):
aula; condiciones de aprendizaje; ambiente escolar; interés; actitud del alumno
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.