Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Niñas y niños hablan y escriben sobre la televisión : educación en valores y construcciones narrativas en el aula

URI:
http://hdl.handle.net/11162/12031
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Lacasa Díaz, Pilar; Reina Giménez, Amalia; Gómez, Mercedes
Date:
2003
Published in:
Kikirikí : cooperación educativa. 2003, n. 70, septiembre-noviembre ; p. 53-59
Abstract:

Este trabajo explora lo ocurrido cuando el alumnado y el profesorado hablan y escriben sobre uno de los episodios incluidos en una serie muy popular entre el público infantil. Estas discusiones y los textos elaborados posteriormente pueden ser un ejemplo de cómo puede utilizarse la TV en el aula como punto de partida para abordar una educación en valores.

Este trabajo explora lo ocurrido cuando el alumnado y el profesorado hablan y escriben sobre uno de los episodios incluidos en una serie muy popular entre el público infantil. Estas discusiones y los textos elaborados posteriormente pueden ser un ejemplo de cómo puede utilizarse la TV en el aula como punto de partida para abordar una educación en valores.

Leer menos
Materias (TEE):
televisión educativa; educación moral; experiencia pedagógica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.