Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Importància de l'activitat física i l'esport durant l'etapa escolar i les seves connotacions educatives. 'Importancia de la actividad física y del deporte durante la etapa escolar y sus connotaciones educativas'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/11854
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Palou Sampol, Pere; Ponseti Verdaguer, Francesc Xavier; Borràs Rotger, Pere Antoni
Date:
2003
Published in:
Escola catalana. 2003, n. 398, marzo ; p. 28-31
Abstract:

La actividad física tiene un valor social que transmite códigos y conductas. Los alumnos aprenden, crecen, adquieren habilidades que les permiten interactuar positivamente con su entorno. Tanto es así que existe la dualidad de la interpretación del deporte, bien como un transmisor de conductas no deseadas o bien como la forma idónea de dar réplica a las demandas sociales y personales. Cuando el deporte se utiliza como un instrumento educativo, transmite más que la propia destreza.

La actividad física tiene un valor social que transmite códigos y conductas. Los alumnos aprenden, crecen, adquieren habilidades que les permiten interactuar positivamente con su entorno. Tanto es así que existe la dualidad de la interpretación del deporte, bien como un transmisor de conductas no deseadas o bien como la forma idónea de dar réplica a las demandas sociales y personales. Cuando el deporte se utiliza como un instrumento educativo, transmite más que la propia destreza.

Leer menos
Materias (TEE):
educación física; deporte; socialización; cultura
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.