Ikaskideen arteko tratu txarrak Lehen Hezkuntzan eta DBHn. 2012ko ikerketa
Full text:
http://www.isei-ivei.net/eusk/ar ...View/ Open
Education Level:
Document type:
MonografíaEstadísticas:
View Usage StatisticsMetadata:
Show full item recordDate:
2012Abstract:
Los datos que se presentan en esta investigación recogen las opiniones y percepciones del alumnado de Euskadi sobre el maltrato entre iguales en su centro y en su contexto más cercano. Este informe del 2012 es complementario a los presentados en 2004, 2005, 2008 y 2009 sobre los cuestionarios cumplimentados por el alumnado de 80 centros de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) y de 84 centros del Tercer Ciclo de Educación Primaria, así como por los equipos directivos de todos ellos, por considerarse que en estos tramos de edad es donde más incidencia tienen las conductas de maltrato entre iguales. Se trata de realizar un seguimiento que permita conocer, por comparación de los datos, la evolución del problema y la eficacia de las medidas tomadas. Para ello, se observan las doce conductas de maltrato en Educación Primaria y las trece en ESO que se han mantenido a través de todas las investigaciones realizadas. En esta edición se ha ampliado el número de conductas relacionadas con el cyberbullying.
Los datos que se presentan en esta investigación recogen las opiniones y percepciones del alumnado de Euskadi sobre el maltrato entre iguales en su centro y en su contexto más cercano. Este informe del 2012 es complementario a los presentados en 2004, 2005, 2008 y 2009 sobre los cuestionarios cumplimentados por el alumnado de 80 centros de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) y de 84 centros del Tercer Ciclo de Educación Primaria, así como por los equipos directivos de todos ellos, por considerarse que en estos tramos de edad es donde más incidencia tienen las conductas de maltrato entre iguales. Se trata de realizar un seguimiento que permita conocer, por comparación de los datos, la evolución del problema y la eficacia de las medidas tomadas. Para ello, se observan las doce conductas de maltrato en Educación Primaria y las trece en ESO que se han mantenido a través de todas las investigaciones realizadas. En esta edición se ha ampliado el número de conductas relacionadas con el cyberbullying.
Leer menosIkerlan honetan aurkezten diren datuek Euskadiko ikasleen iritziak eta pertzepzioak biltzen dituzte, ikastetxean eta beren ingurune hurbilean gertatzen diren ikaskideen arteko tratu txarrei buruz. 2012ko txosten hau 2004an, 2005ean, 2008an eta 2009an aurkeztutakoen osagarri da. Datuak Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH) 80 ikastetxetako eta Lehen Hezkuntzako 84 ikastetxetako Hirugarren zikloko ikasleek eta zuzendaritza-taldeek betetako galdera-sortetatik atera dira, jokaera horiek sarrien adin horietako ikasleen artean ematen direlakoan. Datuak alderatuta, segimendua egin nahi da arazoaren bilakaera eta hartutako neurrien eraginkortasuna ezagutzeko. Horretarako, Lehen Hezkuntzan tratu txarreko hamabi jokaera hartu dira kontuan, eta hamahiru DBHn, aurretik egindako ikerketa guztietan bezala. Edizio honetan gora egin du kontuan hartu diren cyberbullingarekin lotutako jokaeren kopuruak.
Ikerlan honetan aurkezten diren datuek Euskadiko ikasleen iritziak eta pertzepzioak biltzen dituzte, ikastetxean eta beren ingurune hurbilean gertatzen diren ikaskideen arteko tratu txarrei buruz. 2012ko txosten hau 2004an, 2005ean, 2008an eta 2009an aurkeztutakoen osagarri da. Datuak Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH) 80 ikastetxetako eta Lehen Hezkuntzako 84 ikastetxetako Hirugarren zikloko ikasleek eta zuzendaritza-taldeek betetako galdera-sortetatik atera dira, jokaera horiek sarrien adin horietako ikasleen artean ematen direlakoan. Datuak alderatuta, segimendua egin nahi da arazoaren bilakaera eta hartutako neurrien eraginkortasuna ezagutzeko. Horretarako, Lehen Hezkuntzan tratu txarreko hamabi jokaera hartu dira kontuan, eta hamahiru DBHn, aurretik egindako ikerketa guztietan bezala. Edizio honetan gora egin du kontuan hartu diren cyberbullingarekin lotutako jokaeren kopuruak.
Leer menos