Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Redefinir la escuela rural

URI:
http://hdl.handle.net/11162/111961
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Domingo Peñafiel, Laura
Date:
2015
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2015, n. 457, junio ; p. 80-83
Abstract:

En los últimos años, la educación en el medio rural ha pasado del olvido a la idealización, aunque los motivos que han suscitado este cambio de consideración no están claros. Este artículo pretende, además de establecer una nueva definición del concepto escuela rural, contrastar algunas ideas que emergen de la investigación llevada a cabo por la autora sobre las contribuciones pedagógicas de este modelo.

En los últimos años, la educación en el medio rural ha pasado del olvido a la idealización, aunque los motivos que han suscitado este cambio de consideración no están claros. Este artículo pretende, además de establecer una nueva definición del concepto escuela rural, contrastar algunas ideas que emergen de la investigación llevada a cabo por la autora sobre las contribuciones pedagógicas de este modelo.

Leer menos
Materias (TEE):
escuela rural; proporción maestro-alumnos; relación escuela-comunidad
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.