Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El sigiloso avance de la Escuela Primaria en los últimos 40 años

URI:
http://hdl.handle.net/11162/108361
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Otano Garde, Luis
Date:
2014
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2014, n. 451, diciembre ; p. 66-69
Abstract:

La Escuela Primaria, la cenicienta del sistema educativo, ha ido avanzando en los últimos 40 años (coincidiendo con los 40 años de la revista Cuadernos de Pedagogía), para dar respuesta a innumerables desafíos, algunos no del todo resueltos, como la plena escolarización, la atención a la diversidad, la vinculación con el entorno, la relación con las familias, la enseñanza por competencias o la irrupción de las nuevas tecnologías.

La Escuela Primaria, la cenicienta del sistema educativo, ha ido avanzando en los últimos 40 años (coincidiendo con los 40 años de la revista Cuadernos de Pedagogía), para dar respuesta a innumerables desafíos, algunos no del todo resueltos, como la plena escolarización, la atención a la diversidad, la vinculación con el entorno, la relación con las familias, la enseñanza por competencias o la irrupción de las nuevas tecnologías.

Leer menos
Materias (TEE):
política de la educación; enseñanza primaria; principios de educación; perspectiva histórica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.