Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La guitarra flamenca en los currículos de enseñanzas profesionales

URI:
http://hdl.handle.net/11162/108045
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fernández Sotos, Alicia; Zagalaz Cachinero, Juan
Date:
2014
Published in:
Música y educación : revista internacional de pedagogía musical. 2014, v. XXVII, 3, n. 99, octubre ; p. 66-76
Abstract:

Se analizan los currículos de las comunidades de Andalucía, Castilla-La Mancha, Murcia y Extremadura en cuanto a la enseñanza de guitarra flamenca en el contexto educativo de las Enseñanzas Profesionales. Se indican las similitudes entre los currículos y se observa que la Comunidad de Andalucía se acerca de una forma más orgánica a los rasgos culturales específicos del flamenco

Se analizan los currículos de las comunidades de Andalucía, Castilla-La Mancha, Murcia y Extremadura en cuanto a la enseñanza de guitarra flamenca en el contexto educativo de las Enseñanzas Profesionales. Se indican las similitudes entre los currículos y se observa que la Comunidad de Andalucía se acerca de una forma más orgánica a los rasgos culturales específicos del flamenco

Leer menos
Materias (TEE):
instrumento musical; música popular; programa de estudios
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.