Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¿Integración o disolución? : la historia en la Educación Primaria

URI:
http://hdl.handle.net/11162/103382
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Trepat Carbonell, Cristòfol-Albert
Date:
2008
Published in:
Aula historia social. 2008, n. 22, otoño ; p. 65-72
Abstract:

Se cuestiona el hecho de que Educación Primaria los niños y niñas no tienen acceso directo al conocimiento histórico. En España, en este nivel educativo no existe una asignatura que lleve el nombre de Historia, situación que no ocurre con los países del entorno. El análisis está enfocado a que los contenidos de Historia o Geografía están presentes en los currículums, pero de manera disuelta y difícilmente justificables bajo el nombre de "Conocimiento del medio natural, social y cultural".

Se cuestiona el hecho de que Educación Primaria los niños y niñas no tienen acceso directo al conocimiento histórico. En España, en este nivel educativo no existe una asignatura que lleve el nombre de Historia, situación que no ocurre con los países del entorno. El análisis está enfocado a que los contenidos de Historia o Geografía están presentes en los currículums, pero de manera disuelta y difícilmente justificables bajo el nombre de "Conocimiento del medio natural, social y cultural".

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza primaria; interdisciplinariedad; historia; geografía; programa de estudios; España
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.