Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Tagore : una alternativa pedagògica per al món actual

URI:
http://hdl.handle.net/11162/102761
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Paz Rodríguez, José
Date:
2014
Published in:
Perspectiva escolar. 2014, n. 374, marzo-abril ; p. 62-65
Abstract:

El pensamiento educativo de Tagore podría ayudar a superar la profunda crisis que viven hoy tanto la sociedad como la enseñanza. Es por este motivo que se exponen los principios educativos básicos de Rabindranath Tagore, en base a educar para la vida mediante la vida. Algunas de las ideas básicas es la importancia de salir del aula para entrar en contacto con el medio natural y social.

El pensamiento educativo de Tagore podría ayudar a superar la profunda crisis que viven hoy tanto la sociedad como la enseñanza. Es por este motivo que se exponen los principios educativos básicos de Rabindranath Tagore, en base a educar para la vida mediante la vida. Algunas de las ideas básicas es la importancia de salir del aula para entrar en contacto con el medio natural y social.

Leer menos
Materias (TEE):
práctica pedagógica; medio ambiente; ambiente social; principios de educación; teoría de la educación
Otras Materias:
Tagore, Rabindranath
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.