Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

“A què juguem?” : un taller per treballar el joc i les joguines

URI:
http://hdl.handle.net/11162/100121
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gómez Gimeno, Ruth; Fonolleda Riberaygua, Marta; Calafell Subirà, Genina
Date:
2013
Published in:
Perspectiva escolar. 2013, n. 367, enero-febrero ; p. 65-69
Abstract:

El hecho de comprar o utilizar un determinado juguete implica una serie de decisiones alrededor de aspectos relacionados con el desarrollo del niño, con su entorno de juego y con el contexto social consumista del siglo XXI. Se propone construir un escenario creativo en el aula y trabajar a partir de preguntas abiertas, que permita abordar los juguetes desde el diálogo entre los diferentes puntos de vista para facilitar la construcción del propio posicionamiento ante los fenómenos del mundo.

El hecho de comprar o utilizar un determinado juguete implica una serie de decisiones alrededor de aspectos relacionados con el desarrollo del niño, con su entorno de juego y con el contexto social consumista del siglo XXI. Se propone construir un escenario creativo en el aula y trabajar a partir de preguntas abiertas, que permita abordar los juguetes desde el diálogo entre los diferentes puntos de vista para facilitar la construcción del propio posicionamiento ante los fenómenos del mundo.

Leer menos
Materias (TEE):
juego; creatividad; socialización; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.