@article{11162/98661, year = {2010}, url = {http://hdl.handle.net/11162/98661}, abstract = {Aquest article pretén donar una visió de l¿actual situació de l¿educació d¿adults, amb especial referència a l¿educació de persones grans, i oferir una panoràmica dels programes universitaris per a persones majors (PUM) a l¿àmbit nacional. En primer lloc, i a grans trets, descrivim la situació general de l¿envelliment. En l¿apartat segon mostram, mitjançant una revisió que hem fet, la manera en què els diferents PUM de tot l¿àmbit nacional tracten els continguts de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) als seus plans d¿estudis. Seguidament, fem un recorregut pels PUM, des del seu inici fins al moment actual, i ens centram en el programa universitari de la Universitat de les Illes Balears, que es coneix com a Universitat Oberta per a Majors (UOM); dins aquest apartat abordam el tema del maneig de les TIC com a eina de comunicació i contribució en la millora de la qualitat de vida de les persones grans.}, booktitle = {Educació i cultura : revista mallorquina de pedagogia. 2010, n. 21 ; p. 95-96}, keywords = {nuevas tecnologías}, keywords = {tecnología de la información}, keywords = {educación de adultos}, keywords = {persona de edad}, keywords = {formación continua}, keywords = {aprendizaje}, title = {La formació dels majors i les noves tecnologies}, author = {Macías González, Liberto and Orte Socías, María del Carmen}, }