@article{11162/97904, year = {2011}, url = {http://hdl.handle.net/11162/97904}, abstract = {Las estrategias de aprendizaje, los mapas conceptuales, el diagrama UVE, la metacognición, el aprendizaje autorregulado, el aprendizaje significativo, el autoconcepto, la autoestima, el trabajo en grupo, la captura y elicitación del conocimiento experto son variables que todo profesor debe tenerlas en cuenta a la hora de planificar su labor educativa como punto de partida para optimizar los procesos de enseñanza/aprendizaje de forma que los alumnos aprendan a construir, a tomar conciencia y autorregular su aprendizaje. Teniendo en cuenta la importancia que concedemos a estas variables en el proceso de enseñanza aprendizaje nuestras investigaciones giran en torno a estos tópicos. Nuestra propuesta de investigación, a la vista de los resultados obtenidos, se afianza más en esta línea de una concepción constructivista del aprendizaje sin olvidar la importancia que concedemos a las aplicaciones e implicaciones educativas que se derivan de nuestras investigaciones y con la finalidad de contribuir a la mejora de la calidad de la enseñanza formal.}, abstract = {Les estratègies d'aprenentatge, els mapes conceptuals, el diagrama V, la metacognició, l'aprenentatge autoregulat, l'aprenentatge significatiu, l'autoconcepte, l'autoestima, el treball en grup, la captura i elicitació del coneixement expert són variables que tot professor ha de tenir en compte a l¿hora de planificar la seva tasca educativa com a punt de partida per optimitzar els processos d'ensenyamentaprenentatge, de manera que els alumnes aprenguin a construir, a prendre consciència i autoregular el seu aprenentatge. Tenint en compte la importància que concedim a aquestes variables en el procés d'ensenyament-aprenentatge, les nostres investigacions giren al voltant d'aquestes qüestions. La nostra proposta d¿investigació, a la vista dels resultats obtinguts, es consolida més en aquesta línia d'una concepció constructivista de l'aprenentatge, sense oblidar la importància que concedim a les aplicacions i implicacions educatives que es deriven de les nostres investigacions, i amb la finalitat de contribuir a la millora de la qualitat de l'ensenyament formal.}, booktitle = {IN : revista electrònica d'investigació i innovació educativa i socioeducativa. 2011, Vol. III, n. 1 ; p. 125-146}, keywords = {método de enseñanza}, keywords = {aprendizaje}, keywords = {rendimiento}, keywords = {método de estudio}, keywords = {innovación pedagógica}, title = {Grupo de investigación: interdisciplinar de didáctica de las ciencias (GIDIC)}, author = {González García, Fermín María}, }