@article{11162/87091, year = {2009}, url = {http://revistas.um.es/educatio/article/view/91001/87781}, url = {http://hdl.handle.net/11162/87091}, abstract = {This article offers an overview of the educational implications of web 2.0 technologies for schools - arguing that current portrayals of web 2.0 use replicate a longstanding tendency in education for exaggerated and ideologically driven reactions to technology. The article concludes by arguing for the need to retain a cautious, if not critical, perspective on schools and web 2.0 - seeking to find ways of using web 2.0 technologies to work with schools, rather than against them.}, abstract = {Visión general de las implicaciones educativas de las tecnologías web 2.0 en las escuelas, sosteniendo que las representaciones actuales del uso de web 2.0 duplican una vieja tendencia en la educación de reacciones exageradas e ideológicamente lanzadas hacia la tecnología. Se concluye argumentando a favor de la necesidad de retener una perspectiva prudente, que no crítica, de las escuelas y web 2.0, buscando encontrar maneras de usar las tecnologías web 2.0 para trabajar con las escuelas, más que trabajar contra ellas.}, booktitle = {Educatio siglo XXI : revista de la Facultad de Educación. 2009, v. 27, n. 2 ; p. 147-165}, keywords = {red informática}, keywords = {tecnología de la información}, keywords = {escuela}, keywords = {ideología}, keywords = {enseñanza primaria}, keywords = {enseñanza secundaria}, title = {Schools and Web 2.0 : a critical perspective}, author = {Selwyn, Neil and Gouseti, Anastasia}, }