@article{11162/5988, year = {2001}, url = {http://articulos.revista-apunts.com/64/ca/064_006_016_CA.pdf}, url = {http://articulos.revista-apunts.com/64/es/064_006_016_ES.pdf}, url = {http://hdl.handle.net/11162/5988}, abstract = {Se destaca la importancia de los conceptos de fairplay y deportividad en el proceso de aprendizaje deportivo de los jóvenes y muestra algunos instrumentos para su evaluación. Se exponen, en primer lugar, unas consideraciones generales sobre el proceso de socialización de los jóvenes a través del deporte. En segundo lugar, se definen los conceptos de deportividad y fairplay. En tercer lugar, se resumen una serie de investigaciones llevadas a cabo por el Grupo de Estudios de Psicología del Deporte (GEPE) de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) sobre valores, actitudes y comportamientos relacionados con el fairplay y la deportividad en deportistas jóvenes y profesionales. En cuarto lugar, se describen las causas que pueden llevar al deterioro del fairplay y las posibles estrategias psicológicas de intervención para la promoción de este y la deportividad. Finalmente, se destacan los objetivos de una campaña de promoción de la deportividad para familias de deportistas en edad escolar promovida por la 'Mesa de la educación física y el deporte en edad escolar de la ciudad de Barcelona' en colaboración con el GEPE.}, abstract = {Aquest treball destaca la importància dels conceptes de fairplay i esportivitat en el procés d'aprenentatge esportiu dels joves i mostra alguns instruments per a la seva avaluació. S'exposen, en primer lloc, unes consideracions generals sobre el procés de socialització dels joves a través de l'esport. En segon lloc, es defineixen els conceptes d'esportivitat i fairplay. En tercer lloc, es resumeixen una sèrie d'investigacions dutes a terme pel Grup d'Estudis de Psicologia de l'Esport (GEPE) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) sobre valors, actituds i comportaments relacionats amb el fairplay i l'esportivitat en esportistes joves i professionals. En quart lloc, es descriuen les causes que poden ocasionar el deteriorament del fairplay i les possibles estratègies psicològiques d'intervenció per a la promoció d'aquest i l'esportivitat. Finalment, es destaquen els objectius d'una campanya de promoció de l'esportivitat per a famílies d'esportistes en edat escolar promoguda per la 'Taula de l'educació física i l'esport en edat escolar de la ciutat de Barcelona' en col.laboració amb el GEPE. Resum pres de l'autor. Es mostren taules d'estudis realitzats i gràfiques de resultats. Inclou un cartell d'exemple de campanya de promoció. Biografia al final de l'article.}, booktitle = {Apunts. Educació física i esports. 2001, n. 64, segundo trimestre ; p. 6-16}, keywords = {objetivo de enseñanza}, keywords = {actitud}, keywords = {autocontrol}, keywords = {deporte}, keywords = {sistema de valores}, keywords = {juego de pelota}, keywords = {educación moral}, title = {Es perd el 'fairplay' i l'esportivitat a l'esport en edat escolar?}, title = {¿Se pierde el "fairplay" y la deportividad en el deporte en edad escolar?}, author = {Cruz Feliu, Jaume and Boixadós Anglès, Mercè and Valiente Barros, Lourdes and Torregrosa Álvarez, Miquel}, }