@article{11162/5834, year = {2009}, url = {http://www.uib.es/ant/infsobre/estructura/instituts/ICE/revista_IN/pags/volumenes/vol1_num1/revista/IN-v1-n1-aballester.pdf}, url = {http://hdl.handle.net/11162/5834}, abstract = {Se comenta la Jornada d'Aprenentatge Significatiu i Mapes Conceptuals, celebrada en la Universitat de les Illes Balears los días 7 y 8 de noviembre de 2008. El principal objetivo consistió en reflexionar sobre el concepto de aprendizaje significativo y, asimismo, dar a conocer una herramienta tecnológica de gran utilidad para el ejercicio de la función docente, el programa informático CMapTools. La jornada estuvo dividida en tres sesiones plenarias, todas orientadas a experiencias prácticas en el aula, y una mesa redonda en que se extrajeron conclusiones sobre la necesidad irreversible de un cambio metodológico como respuesta a la renombrada sociedad de la información y del conocimiento; la necesidad de leer, formarse, investigar sobre el aprendizaje significativo, antes de lanzarse en la aplicación en el aula de esta poderosa herramienta de aprendizaje y finalmente, la constatación de que el uso de mapas conceptuales en el aula contribuye a aumentar el grado de satisfacción personal tanto en el alumnado como en el profesorado, en virtud de su estructura transparente, sin errores conceptuales.}, abstract = {Es comenta la Jornada d'Aprenentatge Significatiu i Mapes Conceptuals, celebrada a la Universitat de les Illes Balears els dies 7 i 8 de novembre de 2008. L'objectiu principal va consistir a reflexionar sobre el concepte d'aprenentatge significatiu i, així mateix, donar a conèixer una eina tecnològica de gran utilitat per a l'exercici de la funció docent, el programa informàtic CMapTools. La jornada va estar dividida en tres sessions plenàries, totes orientades a experiències pràctiques a l'aula, i una taula rodona en què es varen extreure conclusions sobre la necessitat irreversible d'un canvi metodològic com a resposta a l'anomenada societat de la informació i del coneixement; la necessitat de llegir, formar-se, investigar sobre l'aprenentatge significatiu, abans de llençar-se a l'aplicació a l'aula d'aquesta poderosa eina d'aprenentatge i finalment, la constatació que l'ús de mapes conceptuals a l'aula contribueix a augmentar el grau de satisfacció personal tant en l'alumnat com en el professorat, en virtut de la seva estructura transparent, sense errors conceptuals. L'article inclou una sèrie d'enllaços electrònics amb material de contextualització tractat en la jornada.}, booktitle = {IN : revista electrònica d'investigació i innovació educativa i socioeducativa. 2009, v. I, n. 1 ; p. 129-132}, keywords = {proceso de aprendizaje}, keywords = {proceso cognitivo}, keywords = {análisis cualitativo}, keywords = {nuevas tecnologías}, keywords = {modelo didáctico}, title = {L'aprenentatge significatiu a l'aul}, author = {Ballester Vallori, Antoni and Vicente Llavata, Santiago}, }