@article{11162/264390, year = {2024}, url = {https://revistas.uma.es/index.php/innoeduca/article/view/17432}, url = {https://hdl.handle.net/11162/264390}, abstract = {This study aimed to investigate the impact of self-regulated learning (SRL) skills on the academic success of non-commissioned officer (NCO) students within a Special Vocational College (SVC) belonging to the government context. As blended courses become increasingly prevalent, there is a growing interest in understanding the role of SRL, a critical determinant of academic performance. While SRL has garnered substantial attention in higher education, limited research has focused on its relevance within SVCs. Furthermore, little is known about the factors influencing students' SRL levels in online learning settings and their subsequent impact on course performance. Therefore, this study endeavors to identify the factors that influence SVC students' SRL and assess how it impacts success in blended courses. The study was conducted during the Fall semester of 2022-2023, encompassing five distinct compulsory blended courses and involving a total of 203 SVC students. We utilized a path model, expanding upon the framework proposed by Liaw and Huang in 2013, to assess the influence of SRL on academic achievement. The findings demonstrated that students' perceptions of the interactivity in the learning environment (ILE) and their perceived self-efficacy (PSE) had a positive and significant impact on their perceived satisfaction (PS). Additionally, ILE, PSE, and PS significantly influenced the perceived usefulness (PU) of the learning management system (LMS). Furthermore, ILE, PU, and PS emerged as significant predictors of students' SRL skills. However, the observed results did not entirely align with the expected impact on academic success. The study's findings shed light on the complex relationship between course achievement and SRL in blended learning settings, as well as the interrelated factors at play. The practical implications of these findings extend to how LMS administrators can support students in blended courses in becoming more self-regulated learners.}, abstract = {El objetivo del estudio ha sido investigar el impacto de las habilidades de aprendizaje autorregulado (AA) en el éxito académico de los estudiantes suboficiales (LES) dentro de un Colegio Vocacional Especial (CVE) perteneciente al contexto gubernamental. A medida que los cursos mixtos se vuelven cada vez más frecuentes, hay un creciente interés en comprender el papel del AA, un determinante crítico del rendimiento académico. Si bien la SRL ha sido objeto de gran atención en la educación superior, la investigación se ha centrado poco en su relevancia dentro de los CVE. Además, poco se sabe acerca de los factores que influyen en los niveles de SRL de los estudiantes en entornos de aprendizaje en línea y su posterior impacto en el rendimiento del curso. Por lo tanto, este estudio se esfuerza por identificar los factores que influyen en la SRL de los estudiantes CVE y evaluar cómo afecta el éxito en los cursos mixtos. El estudio se llevó a cabo durante el semestre de otoño de 2022-2023, abarcando cinco cursos mixtos obligatorios distintos e involucrando a un total de 203 estudiantes del CVE. Utilizamos un modelo de trayectoria, ampliando el marco propuesto por Liaw y Huang en 2013, para evaluar la influencia de la AA en el rendimiento académico. Los resultados demostraron que las percepciones de los estudiantes sobre la interactividad en el entorno de aprendizaje (EEA) y su autoeficacia percibida (SAP) tuvieron un impacto positivo y significativo en su satisfacción percibida (SP). Además, la EEA, la SAP y la SP influyeron significativamente en la utilidad percibida (UP) del sistema de gestión del aprendizaje (SGA). Además, EEA, UP y SP resultaron ser predictores significativos de las habilidades AA de los estudiantes. Sin embargo, los resultados observados no coincidieron totalmente con el impacto esperado en el éxito académico. Los resultados del estudio arrojan luz sobre la compleja relación entre el rendimiento en el curso y la AA en entornos de aprendizaje mixto, así como los factores interrelacionados en juego. Las implicaciones prácticas de estos hallazgos se extienden a cómo los administradores del sistema de gestión del aprendizaje pueden apoyar a los estudiantes en cursos combinados para que se conviertan en aprendices más autorregulados.}, booktitle = {Innoeduca : international journal of technology and educational innovation. 2024, v. 10, n. 1 ; p. 45-64}, keywords = {rendimiento}, keywords = {autoaprendizaje}, keywords = {satisfacción}, keywords = {enseñanza postsecundaria}, keywords = {estudiante}, title = {Understanding the role of self-regulated learning in academic success. A blended learning perspective in vocational education}, doi = {10.24310/ijtei.101.2024.17432}, author = {Cigdem, Harun and Oncu, Semiral}, }