@article{11162/262889, year = {2019}, url = {https://ojs.ehu.eus/index.php/Tantak/article/view/20823/19412}, url = {https://hdl.handle.net/11162/262889}, abstract = {Tras un paseo al medio natural del alumnado y profesorado de un centro concertado de Vitoria-Gasteiz, se recoge el impacto ambiental del mismo y se da a conocer la relación entre la importancia de las actividades físicas naturales y el respeto al medio ambiente. La muestra estuvo compuesta por 29 alumnos y 3 profesores de 1º de Bachillerato de un centro concertado que había finalizado la Educación Secundaria Obligatoria (ESO). De los resultados obtenidos en la investigación se deduce que el alumnado percibe que es respetuoso con el medio ambiente. Esta percepción es más evidente en las personas en las que la percepción grupal y la actividad física en el medio natural es importante. Además de todo ello, en todos los participantes se observa un desconocimiento sobre los impactos ambientales que pueden generar los paseos de montaña. Finalmente, se detecta un nulo conocimiento de las medidas para reducir el impacto ambiental de las actividades llevadas a cabo en el medio natural durante las sesiones de educación física, en la etapa escolar.}, abstract = {Vitoria-Gasteizko ikastetxe kontzertatu bateko ikasle eta irakasleek natura-ingurunera egindako ibilaldi batean, haiek eragindako ingurumen-inpaktuaren inguruan duten hautematea jasotzen da eta ikasleen denbora librean natura-jarduera fisikoek duten garrantziaren eta ingurumenarekiko errespetuaren arteko harremana ezagutzea. Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza (DBH) amaitua zuten ikastetxe kontzertatu bateko Batxilergoko 1. mailako 29 ikaslek eta 3 irakaslek osatu zuten lagina. Ikerketan lortutako emaitzetatik, ikasleek ingurumena errespetatzen dutelako hautematea dutela ondoriozta daiteke. Hautemate hori nabariagoa da taldeko hautematea eta natur inguruneko jarduera fisikoa garrantzitsua den pertsonengan. Horretaz guztiaz gainera, partaide guztietan, mendi ibilaldiek sortaraz ditzaketen ingurumen-inpaktuei buruzkoezjakintasuna ikusi da. Bada, ondorio nagusi legez, eskola garaian jasotako ingurumen heziketan gabe-zia nabaria hauteman da, gorputz-hezkuntza saioetan natura- ingurunean burututako jardueren ingurumen inpaktua murrizteko neurrien inguruko ezagutza eza, alegia.}, booktitle = {Tantak. 2019, n. 31 ; p. 133-148}, keywords = {enseñanza secundaria}, keywords = {ciencias de la naturaleza}, keywords = {actividades al aire libre}, keywords = {protección del medio ambiente}, keywords = {deporte}, title = {Batxilergoko ikasle eta irakasleen hautematea eta jarrera beraiek eragindako ingurumen inpaktu negatiboen aurrean}, doi = {10.1387/tantak.20823}, author = {Hidaglo Gereñu, Santiago and Romaratezabala Aldasoro, Estibaliz and Rodríguez Negro, Josune and Yanci Irigoyen, Javier}, }