@article{11162/262848, year = {2019}, url = {https://ojs.ehu.eus/index.php/Tantak/article/view/20983/19408}, url = {https://hdl.handle.net/11162/262848}, abstract = {El material didáctico Herenegun, creado por el Gobierno Vasco en 2018, es uno de los primeros esfuerzos para trabajar en los centros escolares la memoria de la última etapa armada del conflicto vasco (1960-2018). En medio de un contexto discursivo conflictivo, el temario escolar tiene aún más relevo a la hora de crear narrativas sobre la historia del conflicto; más aún si tenemos en cuenta que los destinatarios de estos materiales pertenecen a una generación que ya no tiene un recuerdo directo del conflicto violento. Se analiza si este material didáctico cumple los principios de pacificación inclusiva de Johan Galtung. Se concluye que alimenta la idea de una paz negativa y en su lugar se propone fomentar narrativas que aporten una visión más despolarizadora.}, abstract = {Euskal gatazkaren azken aro armatuaren (1960-2018) memoria ikastetxeetan lantzeko egin diren lehenbiziko ahaleginetako bat da Eusko Jaurlaritzak 2018an sortutako Herenegun material didaktikoa. Testuinguru diskurtsibo liskartsu baten erdian, are errelebantzia handiagoa du eskolako gaitegiak gatazkaren historiari buruzko narratibak sortzerako orduan; are gehiago kontuan hartzen badugu material horien hartzaileak dagoeneko gatazka biolentoari buruzko oroitzapen zuzenik ez daukan belaunaldi batekoak direla. Material didaktiko horrek Johan Galtungen baketze inklusiboaren printzipioak betetzen ote dituen aztertzen dugu. Finean, bake negatibo baten ideia elikatzen duela ondorioztatzen dugu, eta, horren ordez, ikuspegi despolarizatzaileagoa dakarten narratibak sustatzea proposatzen da.}, booktitle = {Tantak. 2019, n. 31 ; p. 41-73}, keywords = {educación para la paz}, keywords = {contenido de la educación}, keywords = {enseñanza secundaria}, keywords = {material de referencia}, keywords = {análisis de contenido}, keywords = {País Vasco}, keywords = {violencia}, title = {Euskal gatazka armatuaren historia hezkuntzako edukietan : azterketa diskurtsibo bat}, doi = {0.1387/tantak.20983}, author = {Velte Morán, Samanta}, }