@mastersthesis{11162/254945, year = {2016}, url = {https://dspace.uib.es/xmlui/bitstream/handle/11201/146560/tfm_2015-16_MEDI_jlf627_277.pdf?sequence=1&isAllowed=y}, url = {https://hdl.handle.net/11162/254945}, abstract = {Se describe el proceso de escolarización de María, una alumna con diversidad, a partir de su historia de vida y de todas las personas que la han compartido, sus padres, los compañeros y los maestros. Esta aproximación engloba el periodo desde que la María cursaba segundo de primaria, hasta sexto curso. La metodología se basa en un paradigma de corte cualitativo, de unos criterios éticos y de validez para que la investigación acontezca inclusiva, y del método biográfico narrativo o historia de vida. Como herramientas de recogida de datos se hace uso de las entrevistas, de los grupos de discusión y del análisis de los materiales y evidencias recogidas durante el periodo escolar de María. Se observa que María tiene una red de apoyo dentro y fuera de la escuela. Además, la escuela ha podido experimentar, a través de María, que es posible avanzar si se parte de las potencialidades de los alumnos en vez de sus dificultades o carencias.}, abstract = {Es descriu el procés d'escolarització de Maria, una alumna amb diversitat, a partir de la seva història de vida i de totes les persones que l'han compartida, els pares, els companys i els mestres. Aquesta aproximació engloba el període des que la Maria cursava segon de primària fins a sisè curs. La metodologia es basa en un paradigma de tall qualitatiu, uns criteris ètics i de validesa perquè la recerca esdevingui inclusiva, i del mètode biogràfic narratiu o història de vida. Com a eines de recollida de dades es fa ús de les entrevistes, dels grups de discussió i de l'anàlisi dels materials i les evidències recollides durant el període escolar de Maria. S'observa que la Maria té una xarxa de suport dins i fora de l'escola. A més, l'escola ha pogut experimentar, a través de Maria, que és possible avançar si es parteix de les potencialitats dels alumnes en comptes de les dificultats o mancances.}, keywords = {escolarización}, keywords = {acceso a la educación}, keywords = {enseñanza primaria}, keywords = {historias de vida}, title = {Procés d'escolarització d'una alumna amb diversitat funcional : una història de vida}, author = {Llabrés Ferrer, Juana}, }