@mastersthesis{11162/254443, year = {2021}, url = {https://dspace.uib.es/xmlui/bitstream/handle/11201/158049/tfm_2020-21_MFPR_gbm568_4531.pdf?sequence=1&isAllowed=y}, url = {https://hdl.handle.net/11162/254443}, abstract = {Es presenta una proposta didàctica basada en la integració del llenguatge audiovisual de manera transversal en la impartició d¿una Unitat Didàctica de Geografia i Història. Es treballen els següents objectius: fer una recerca bibliogràfica sobre la importància de l¿alfabetització digital o mediàtica a l¿escola i analitzar quin tipus d¿aproximacions teòriques s¿han produït i fer una proposta pràctica per incloure de manera paral¿lela als continguts propis de l¿assignatura una formació en mitjans audiovisuals que aporti un mínim de coneixements i habilitats als alumnes per desenvolupar-se amb seguretat a la Mediasfera. Metodològicament, es treballa una unitat, sobre la Segona Guerra Mundial, de primer de Batxillerat en petits grups tal com es treballaria a la redacció d¿un mitjà de comunicació. Els grups tindran com projecte la creació d¿un contingut per ser publicat en línia en algun d¿aquests tres possibles formats: un vídeo, un pòdcast o un article de revista. S¿observa que la rellevància del tema de l¿alfabetització mediàtica i que el camí més directe per aconseguir aquest objectiu és l¿aprenentatge del llenguatge audiovisual de manera integrada amb els continguts curriculars de l¿assignatura de Geografia i Història.}, abstract = {Es presenta una proposta didàctica basada en la integració del llenguatge audiovisual de manera transversal en la impartició duna unitat didàctica de geografia i història. Es treballen els objectius següents: fer una investigació bibliogràfica sobre la importància de l'alfabetització digital o mediàtica a l'escola, analitzar quin tipus d'aproximacions teòriques s'han produït i fer una proposta pràctica per incloure de manera paral·lela als continguts propis de l'assignatura formació en mitjans audiovisuals que aporti un mínim de coneixements i habilitats als alumnes per desenvolupar-se amb seguretat a la Mediasfera. Metodològicament, es treballa una unitat sobre la Segona Guerra Mundial, a primer de Batxillerat en petits grups, tal com es treballaria a la redacció d'un mitjà de comunicació. Els grups tenen com a projecte crear un contingut per ser publicat en línia en algun de tres possibles formats: un vídeo, un podcast o un article de revista. Conclou que la rellevància del tema de l'alfabetització mediàtica i que el camí més directe per aconseguir aquest objectiu és l'aprenentatge del llenguatge audiovisual de manera integrada amb els continguts curriculars de l'assignatura de Geografia i Història.}, keywords = {tecnología de la información}, keywords = {tecnología de los medios de comunicación}, keywords = {medios audiovisuales}, keywords = {aprendizaje en grupo}, keywords = {método de proyectos}, keywords = {interdisciplinariedad}, keywords = {historia}, keywords = {geografía}, title = {El llenguatge audiovisual i l'educació : una proposta didàctica interdisciplinària}, author = {Bosch Martorell, Gabriel Antonio}, }