@mastersthesis{11162/254403, year = {2021}, url = {https://dspace.uib.es/xmlui/bitstream/handle/11201/157582/tfm_2020-21_MFPR_nvs036_3852.pdf?sequence=1&isAllowed=y}, url = {https://hdl.handle.net/11162/254403}, abstract = {Se muestra una propuesta educativa de dos itinerarios didácticos: uno de la industrialización, por alumnas de 4.º de ESO, y el otro de la Guerra Civil y la Represión, por segundo de bachiller. El escenario de los dos itinerarios es el pueblo de Esporles porque destacan grandes acontecimientos pertenecientes a estos dos momentos históricos. Metodológicamente, se lleva a cabo una extensa investigación centrada a, por una parte, en el itinerario de la industrialización, donde se llevan a cabo actividades con la metodología del trabajo cooperativo y, por otro lado, un itinerario de la Guerra Civil y la Represión donde se trabaja por equipos. Finalmente, ha dado como resultado dos propuestas didácticas enmarcadas dentro de la normativa, siguiendo el currículum de la asignatura de geografía e historia y potenciando todas las competencias básicas para aportar un conocimiento significativo a los alumnos. Se concluye la importancia de incentivar el itinerario didáctico como herramienta fundamental por el desarrollo de las ciencias sociales.}, abstract = {Es mostra una proposta educativa de dos itineraris didàctics: un de la industrialització, per alumnes de 4t d¿ESO, i l¿altre de la Guerra Civil i la Repressió, per segon de batxiller. L¿escenari dels dos itineraris és el poble d¿Esporles perquè destaquen grans esdeveniments pertanyents a aquests dos moments històrics. Metodològicament, es duu a terme una extensa investigació centrada a, per una part, en l¿itinerari de la industrialització on es duen a terme activitats amb la metodologia del treball cooperatiu i, per altra banda, un itinerari de la Guerra Civil i la Repressió on es treballa per equips. Finalment, ha donat com a resultat dues propostes didàctiques emmarcades dins la normativa, seguint el currículum de l¿assignatura de geografia i història i potenciant totes les competències bàsiques per aportar un coneixement significatiu als alumnes. Es conclou la importància d¿incentivar l¿itinerari didàctic com a eina fonamental pel desenvolupament de les ciències socials.}, keywords = {ciencias sociales}, keywords = {actividades al aire libre}, keywords = {cooperación}, keywords = {trabajo en equipo}, keywords = {enseñanza secundaria}, keywords = {estudios locales}, title = {Dos itineraris didàctics al poble d'Esporles : un per quart d'ESO i l'altre per segon de batxiller}, author = {Vicens Salamanca, Núria}, }