@mastersthesis{11162/254324, year = {2021}, url = {https://dspace.uib.es/xmlui/bitstream/handle/11201/157650/tfm_2020-21_MFPR_dro087_4156.pdf?sequence=1&isAllowed=y}, url = {https://hdl.handle.net/11162/254324}, abstract = {Se analiza la situación de los profesores de Educación Física en sus centros ante la pandemia de la COVID-19. En concreto, se profundiza en las dificultades en su labor de tres profesores de Educación Física de tres institutos de Educación Secundaria ubicados en contextos diferentes. El método para llevar a cabo la investigación ha sido el estudio de casos. Para realizar la recogida de datos, se usan entrevistas semiestructuradas junto con un cuestionario de preguntas ordenadas en diferentes dimensiones. Finalmente, se sigue un proceso inductivo de categorización y codificación de las respuestas de los diferentes participantes para gestionar adecuadamente la información. Se observa que, en cuanto al profesorado de Educación Física, en estas situaciones de confinamiento y retorno a las aulas, el alumnado tiene la necesidad de llevar una vida activa y de movimiento por su bienestar físico y mental. Se concluye que las pocas horas de Educación Física asignadas a los centros no son suficientes para combatir los problemas de sedentarismo, sobrepeso, baja condición física surgidos en el alumnado a raíz del confinamiento y la pandemia y se realizan propuestas didácticas que sirvan como guía en posibles situaciones similares futuras.}, abstract = {S'analitza la situació dels professors d'Educació Física als seus centres davant de la pandèmia de la COVID-19. En concret, s'aprofundeix en les dificultats en la tasca de tres professors d'Educació Física de tres instituts d'Educació Secundària ubicats en contextos diferents. El mètode per dur a terme la investigació ha estat lestudi de casos. Per realitzar la recollida de dades, es fan servir entrevistes semiestructurades juntament amb un qüestionari de preguntes ordenades en diferents dimensions. Finalment, se segueix un procés inductiu de categorització i codificació de les respostes dels diferents participants per gestionar adequadament la informació. S'observa que quant al professorat d'Educació Física, en aquestes situacions de confinament i retorn a les aules, l'alumnat té la necessitat de portar una vida activa i de moviment pel seu benestar físic i mental. Es conclou que les poques hores d'Educació Física assignades als centres no són suficients per combatre els problemes de sedentarisme, sobrepès, baixa condició física sorgits a l'alumnat arran del confinament i la pandèmia i es realitzen propostes didàctiques que serveixin com a guia en possibles situacions similars futures.}, keywords = {educación física}, keywords = {enseñanza secundaria}, keywords = {epidemia}, keywords = {estudio de casos}, title = {Com fem possible l'Educació Física en temps de pandèmia?}, author = {Ramírez Olmos, Daniel}, }