@mastersthesis{11162/253952, year = {2021}, url = {https://dspace.uib.es/xmlui/bitstream/handle/11201/157752/tfm_2020-21_MFPR_glb701_4264.pdf?sequence=1&isAllowed=y}, url = {https://hdl.handle.net/11162/253952}, abstract = {Es vol incorporar la metodologia d'aprenentatge basat en problemes (ABP) de manera efectiva i es fa una proposta didàctica centrada en el bloc de geometria de 2n d¿ESO. L¿estudi s¿organitza en quatre blocs. En el primer bloc es justifica la metodologia ABP. En el segon apartat s¿analitza el paper que de l¿ABP dins el currículum de les Illes Balears i altres currículums i es fa una comparació amb altres metodologies. A continuació, en el tercer punt s¿elabora la proposta didàctica que conté els continguts, competències, objectius, recursos, activitats necessàries per posar en marxa la metodologia descrita dins l¿aula i l¿avaluació. L'elaboració de la proposta didàctica té en compte el material manipulatiu, ja que perquè l¿aprenentatge sigui significatiu s¿han d¿enllaçar conceptes matemàtics amb objectes o experiències prèviament coneguts. Es vol engrescar al major percentatge d¿alumnes possible. La proposta didàctica consta de 12 sessions en les quals es treballen l¿àrea i perímetre amb policubs, els patrons o el problema del galliner. Finalment, s¿exposen les conclusions. S¿expressa que la posada en marxa de la proposta és positiva, perquè l¿ús de la metodologia ABP permet interactuar amb els alumnes i ajudar-los de forma propera. A més, encara que l'experiència dins l'aula resulta breu, s¿observa que la major part d¿alumnes comprèn les fases d'un problema.}, abstract = {Se quiere incorporar la metodología de aprendizaje basado en problemas (ABP) de forma efectiva y se hace una propuesta didáctica centrada en el bloque de geometría de 2º de ESO. El estudio se organiza en cuatro bloques. En el primer bloque se justifica la metodología ABP. En el segundo apartado se analiza el papel que del ABP dentro del currículo de las Islas Baleares y otros currículos y se hace una comparación con otras metodologías. A continuación, en el tercer punto se elabora la propuesta didáctica que contiene los contenidos, competencias, objetivos, recursos, actividades necesarias para poner en marcha la metodología descrita en el aula y la evaluación. La elaboración de la propuesta didáctica tiene en cuenta el material manipulativo, ya que para que el aprendizaje sea significativo deben enlazarse conceptos matemáticos con objetos o experiencias previamente conocidos. Se quiere animar al mayor número de alumnos posible. La propuesta didáctica consta de 12 sesiones en las que se trabajan el área y perímetro con policubos, los patrones o el problema del gallinero. Por último, se exponen las conclusiones. Se expresa que la puesta en marcha de la propuesta es positiva, ya que el uso de la metodología ABP permite interactuar con los alumnos y ayudarles de forma cercana. Además, aunque la experiencia en el aula resulta breve, se observa que la mayor parte de los alumnos comprende las fases de un problema.}, keywords = {geometría}, keywords = {innovación pedagógica}, keywords = {método de enseñanza}, keywords = {matemáticas}, title = {Aprenentatge basat en problemes: una metodologia per fer-te pensar}, author = {Llodrà Bisellach, Guillem}, }