@mastersthesis{11162/253949, year = {2021}, url = {https://dspace.uib.es/xmlui/bitstream/handle/11201/157894/tfm_2020-21_MFPR_ofm125_4337.pdf?sequence=1&isAllowed=y}, url = {https://hdl.handle.net/11162/253949}, abstract = {S¿explica i es contextualitza la metodologia d¿aprenentatge-servei (ApS). Es tracta d¿una metodologia que combina la contextualització i posada en pràctica dels coneixements i els aprenentatges que s¿adquereixen. Es vol promoure l¿ApS com una metodologia participativa en la que s¿adquireixen coneixements i valors amb la finalitat que serveixi de referència a altres docents. A continuació es presenta com una proposta didàctica basada en l¿ApS que té per objectiu l¿adquisició de competències, aprenentatges curriculars i valors per formar ciutadans crítics, reflexius i compromesos amb el medi ambient. El treball es presenta amb el nom de ¿Fem del nostre centre un referent de la sostenibilitat¿. La proposta es porta a terme amb 20 alumnes de l¿assignatura d¿Economia de 4t d¿ESO de l¿IES Sa Serra (Eivissa), i requereix de la col·laboració d¿altres assignatures: Educació Física, Educació plàstica, visual i audiovisual, i Llengua Catalana i Literatura; en aquest sentit es defineixen els objectius didàctics i la contribució a les competències clau per matèries. La proposta educativa es porta a terme al llarg d¿un trimestre escolar i es divideix en 4 fases i 19 sessions. El producte final del projecte són quatre curtmetratges que, mitjançant la seva difusió, tenen com a objectiu conscienciar sobre la importància de la gestió dels recursos i dels residus a l¿illa d¿Eivissa. Es conclou que és transferible i aplicable a altres centres educatius.}, abstract = {Se explica y contextualiza la metodología de aprendizaje-servicio (ApS). Se trata de una metodología que combina la contextualización y puesta en práctica de los conocimientos y aprendizajes que se adquieren. Se quiere promover el ApS como una metodología participativa en la que se adquieren conocimientos y valores con el fin de que sirva de referencia a otros docentes. A continuación se presenta una propuesta didáctica basada en el ApS que tiene por objetivo la adquisición de competencias, aprendizajes curriculares y valores para formar a ciudadanos críticos, reflexivos y comprometidos con el medio ambiente. El trabajo se presenta bajo la denominación de ¿Hagamos de nuestro centro un referente de la sostenibilidad¿. La propuesta se lleva a cabo con 20 alumnos de la asignatura de Economía de 4º de ESO del IES Sa Serra (Ibiza), y requiere de la colaboración de otras asignaturas: Educación Física, Educación plástica, visual y audiovisual, y Lengua Catalana y Literatura; en este sentido se definen los objetivos didácticos y la contribución a las competencias clave por materias. La propuesta educativa se realiza a lo largo de un trimestre escolar y se divide en 4 fases y 19 sesiones. El producto final del proyecto son cuatro cortometrajes que, mediante su difusión, tienen como objetivo concienciar sobre la importancia de la gestión de los recursos y residuos en la isla de Eivissa. Se concluye que es transferible y aplicable a otros centros educativos.}, keywords = {sistema de valores}, keywords = {sentido crítico}, keywords = {aprendizaje en grupo}, keywords = {medios audiovisuales}, keywords = {medio ambiente}, title = {Proposta d¿aprenentatge-servei : ¿fem del nostre centre un referent de la sostenibilitat¿}, author = {Ferrer Marí, Òscar}, }