@mastersthesis{11162/253948, year = {2021}, url = {https://dspace.uib.es/xmlui/bitstream/handle/11201/157884/tfm_2020-21_MFPR_slg588_4333.pdf?sequence=1&isAllowed=y}, url = {https://hdl.handle.net/11162/253948}, abstract = {Es defineix la metodologia de l¿aprenentatge basat en projectes (ABP), d'on sorgeix, quins són els seus màxims exponents i com s¿utilitza. També representa un estudi qualitatiu sobre el marc teòric de la metodologia, basat en evidències bibliogràfiques. Finalment es fa una aplicació pràctica amb l¿objectiu final de poder fer una transferència a la vida real, concretament al món del màrqueting. L¿aprenentatge basat en projectes és una metodologia activa que permet a l¿alumnat adquirir coneixements i competències claus del segle XXI, mitjançant la creació i el desenvolupament d¿un projecte real. L¿objectiu d¿aquesta metodologia és augmentar la motivació i el procés d¿ensenyament-aprenentatge de l¿alumnat, atorgant-li un paper de líder durant el procés. En aquesta metodologia el professorat actua com a guia i motivador del procés. Quant a la proposta didàctica, es vol aplicar aquesta metodologia activa a la Formació Professional, ja que ofereix un tipus d¿estudis tècnics i orientats a la vida professional; concretament al mòdul professional de Màrqueting Turístic que s'imparteix en el primer curs del cicle de Tècnic Superior de Gestió d'Allotjaments Turístics. La proposta educativa es divideix en cinc fases i aquestes es subdivideixen en diferents missions dissenyades amb la intenció de desenvolupar objectius concrets i necessaris per accedir als següents nivells d¿ensenyament-aprenentatge. S¿usa una avaluació formadora, formativa, continuada i autoreguladora tant per proves i activitats individuals com en grups de treball cooperatiu. Es conclou que l¿anàlisi i la investigació realitzades serveix per determinar el benefici d¿implantar l¿ABP en front del model tradicional d¿educació. El canvi de metodologia és valorada positivament pel grupclasse. Finalment s¿observa que l¿ABP ofereix competències necessàries per resoldre problemes, desenvolupar projectes, ser creatiu, innovar, prendre decisions i treballar en equip, entre altres, i totes fonamentals per a fer front als reptes socials del s. XXI.}, abstract = {Se define la metodología del aprendizaje basado en proyectos (ABP), de dónde surge, cuáles son sus máximos exponentes y cómo se utiliza. También representa un estudio cualitativo sobre el marco teórico de la metodología basado en evidencias bibliográficas. Finalmente se hace una aplicación práctica con el objetivo final de poder realizar una transferencia a la vida real, concretamente al mundo del marketing. El aprendizaje basado en proyectos es una metodología activa que permite al alumnado adquirir conocimientos y competencias claves del siglo XXI, mediante la creación y desarrollo de un proyecto real. El objetivo de esta metodología es aumentar la motivación y el proceso de enseñanza-aprendizaje del alumnado, otorgándole un papel de líder durante el proceso. En esta metodología, el profesorado actúa como guía y motivador del proceso. En cuanto a la propuesta didáctica, se quiere aplicar esta metodología activa a la formación profesional, ya que ofrece un tipo de estudios técnicos y orientados a la vida profesional; concretamente en el módulo profesional de Marketing Turístico que se imparte en el primer curso del ciclo de Técnico Superior de Gestión de Alojamientos Turísticos. La propuesta educativa se divide en cinco fases y éstas se subdividen en diferentes misiones diseñadas con la intención de desarrollar objetivos concretos y necesarios para acceder a los siguientes niveles de enseñanza-aprendizaje. Se utiliza una evaluación formadora, formativa, continuada y autorreguladora tanto para pruebas y actividades individuales como en grupos de trabajo cooperativo. Se concluye que el análisis y la investigación realizadas sirve para determinar el beneficio de implantar el ABP frente al modelo tradicional de educación. El cambio de metodología es valorada positivamente por el grupo-clase. Finalmente se observa que el ABP ofrece competencias necesarias para resolver problemas, desarrollar proyectos, ser creativo, innovar, tomar decisiones y trabajar en equipo, entre otros, y todas ellas fundamentales para hacer frente a los retos sociales del s. XXI.}, keywords = {método de proyectos}, keywords = {investigación acción}, keywords = {sentido crítico}, keywords = {trabajo en equipo}, keywords = {motivación}, keywords = {turismo}, keywords = {capacidad}, keywords = {destreza}, title = {Com desenvolupar el ma¿rqueting amb l¿aprenentatge basat en projectes a FP}, author = {López García, Sergio}, }