@article{11162/253902, year = {2022}, url = {https://dpde.uib.cat/Publicacions/anuari/}, url = {https://hdl.handle.net/11162/253902}, abstract = {S¿analitza l¿especial atenció al currículum en l¿articulat de la LOMLOE com a element al voltant del qual es defineixen la resta d¿elements del sistema educatiu i del qual en depèn la qualitat del sistema. El currículum es considera l¿eina mitjançant la qual s¿expliciten i concreten les intencions educatives. En la LOMLOE destaca com a intenció educativa l¿aposta per aprofundir en l¿enfocament competencial de l¿aprenentatge i l¿ensenyança. Mitjançant una aproximació metodològica teòrica es mostra que tot i que les competències clau són importants en la identificació i la concreció de les intencions educatives, per si soles no són suficients per decidir el disseny, la planificació i desplegament de les situacions i activitats d¿ensenyament i aprenentatge al voltant de les quals s¿organitza el treball de l¿alumnat i del professorat i s¿expliciten els motius. Finalment, s¿enumeren elements que haurien d¿incloure les situacions d¿aprenentantge i algunes característiques que afavoreixen l¿aprenentatge competencial.}, abstract = {Se analiza la especial atención al currículo en el articulado de la LOMLOE como elemento en torno al cual se definen el resto de elementos del sistema educativo y del que depende la calidad del sistema. El currículum se considera la herramienta mediante la cual se explicitan y concretan las intenciones educativas. En la LOMLOE destaca como intención educativa la apuesta por profundizar en el enfoque competencial del aprendizaje y la enseñanza. Mediante una aproximación metodológica teórica se muestra que aunque las competencias clave son importantes en la identificación y la concreción de las intenciones educativas, por sí solas no son suficientes para decidir el diseño, la planificación y el despliegue de las situaciones y actividades de enseñanza y aprendizaje en torno a las cuales se organiza el trabajo del alumnado y del profesorado y se explicitan los motivos. Por último, se enumeran elementos que deberían incluir las situaciones de aprendizaje y algunas características que favorecen el aprendizaje competencial.}, booktitle = {Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2022 ; p. 16-32}, keywords = {programa de estudios}, keywords = {planificación educativa}, keywords = {legislación educativa}, title = {Les competències i la concreció curricular de les intencions educatives}, author = {Coll Salvador, César}, }