@misc{11162/248155, year = {2022}, url = {http://www.palmaeduca.cat/p_activitats/index.php}, url = {https://hdl.handle.net/11162/248155}, abstract = {Es commemora la celebració del quarantè aniversari de la Regidoria d¿Educació de l¿Ajuntament de Palma, creada el 1982 en el marc del primer ajuntament democràtic de Palma (Mallorca), així com del Patronat Municipal d¿Escoles, que creat el 1979, passa aleshores a estar vinculat a la Regidoria. S¿analitza la tasca educativa realitzada i es reflexiona sobre el futur de l¿educació de la ciutat. Es repassa l¿enorme dimensió del bagatge educatiu acumulat al llarg d¿aquestes quatre dècades a càrrec de personalitats públiques, professionals de reconegut prestigi de l¿àmbit educatiu i col·lectius implicats en la creació i l¿evolució de la Regidoria d¿Educació i de les seves àrees d¿actuació. Metodològicament es realitza una aproximació històrico-descriptiva a partir d¿un recull d¿aportacions que es concreten en dues escales. En primer lloc, s¿aporta una visió analítica, la valuosa aportació d¿un conjunt de vint-i-sis articles, escrits per experts en cada un dels temes. En segon lloc, s¿ofereix un recull d¿una quarantena de comentaris breus en forma de micro-escrits, redactats per persones que han viscut la vida de la Regidoria a peu d¿obra, bé com a responsables (polítics o tècnics), bé com a creadors o dinamitzadors dels programes i activitats que s¿hi han desenvolupat, o bé com a usuaris. Es vol contribuir amb una obra útil per als professionals i estudiosos de l¿educació, però també a qualsevol altra persona interessada pel tema. El contingut s¿estructura en tres grans blocs: un primer bloc en torn a la Regidoria d¿Educació (inicis, consolidació i Palma Educa), un segon bloc sobre el Patronat Municipal d¿Escoletes d¿Infants i un tercer bloc amb reflexions de futur, a més d¿una cronologia, ressons i annexos. Es posa èmfasi en les competències voluntàries en matèria educativa, que és on es fa palesa la voluntat educadora, més enllà de les obligacions mínimes que tot ajuntament té i que no pot desatendre. També es destaca la importància del caràcter jurídic propi del Patronat Municipal d¿Escoles d¿Infants (PMEI), que contribueix a l¿escolarització del segment d¿edat d¿entre els 3 i els 6 anys en un moment en què no era obligatori. Finalment, s¿assenyala l¿evolució del Departament de Dinàmica Educativa (DDE), que passa de 521 alumnes que paticipen a les seves activitats al llarg del curs 1983-84 a un total de 178.850 alumnes que gaudeixen de les 253 activitats el curs 2018-2019. S¿espera que l¿obra serveixi per a valorar la feina feta i també per a detectar els errors comesos.}, abstract = {Se conmemora la celebración del cuarenta aniversario de la Concejalía de Educación del Ayuntamiento de Palma, creada en 1982 en el marco del primer ayuntamiento democrático de Palma (Mallorca), así como del Patronato Municipal de Escuelas, creado en 1979, pasa entonces a estar vinculado a la Concejalía. Se analiza la labor educativa realizada y se reflexiona sobre el futuro de la educación de la ciudad. Se repasa la enorme dimensión del bagaje educativo acumulado a lo largo de estas cuatro décadas a cargo de personalidades públicas, profesionales de reconocido prestigio del ámbito educativo y colectivos implicados en la creación y evolución de la Concejalía de Educación y de sus áreas de actuación. Metodológicamente, se realiza una aproximación histórico-descriptivo a través de una recopilación de aportaciones que se concretan en dos escalas. En primer lugar, se aporta una visión analítica, la valiosa aportación de un conjunto de veintiséis artículos escritos por expertos en cada uno de los temas. En segundo lugar, se ofrece una recopilación de una cuarentena de comentarios breves en forma de microescritos, redactados por personas que han vivido la vida de la Concejalía a pie de obra, bien como responsables (políticos o técnicos), bien como creadores o dinamizadores de los programas y actividades que se han desarrollado, o como usuarios. Se quiere contribuir con una obra útil para los profesionales y estudiosos de la educación, pero también a cualquier persona interesada por el tema. El contenido se estructura en tres grandes bloques: un primer bloque en torno a la Concejalía de Educación (inicios, consolidación y Palma Educa), un segundo bloque sobre el Patronato Municipal de Guarderías de Niños y un tercer bloque con reflexiones de futuro, además de una cronología, ecos y anejos. Se pone énfasis en las competencias voluntarias en materia educativa, que es donde se pone de manifiesto la voluntad educadora, más allá de las obligaciones mínimas que todo ayuntamiento tiene y que no puede desatender. También se destaca la importancia del carácter jurídico propio del Patronato Municipal de Escuelas de Niños (PMEI), que contribuye a la escolarización del segmento de edad de entre 3 y 6 años en un momento en que no era obligatorio . Por último, se señala la evolución del Departamento de Dinámica Educativa (DDE), que pasa de 521 alumnos que participan en sus actividades a lo largo del curso 1983-84 a un total de 178.850 alumnos que disfrutan de las 253 actividades en el curso 2018 -2019. Se espera que la obra sirva para valorar el trabajo realizado y también para detectar los errores cometidos.}, keywords = {política de la educación}, keywords = {historia de la educación}, keywords = {oferta de formación}, keywords = {taller de formación}, keywords = {educación permanente}, keywords = {sistema escolar}, title = {Palma, 40 anys d'aprendre i compartir}, author = {}, }