@phdthesis{11162/247233, year = {2016}, url = {https://dspace.uib.es/xmlui/handle/11201/148673}, url = {https://hdl.handle.net/11162/247233}, abstract = {Es mostra un recorregut per la vida i l¿obra de Joan Mascaró i Fornés per tal de trobar aportacions que evidencien la contribució de Mascaró per una recerca d¿una cultura de pau autèntica, que posa la persona en el centre del procés i que creu en l¿educació com a mitjà. Es troba en la figura de Joan Mascaró i Fornés la possibilitat de recollir evidències del passat per trobar respostes de futur. L¿estudi parteix de l¿anàlisi de fonts directes i altres escrits de Mascaró i fonts indirectes, especialment correspondència. La metodologia és teòrico-conceptual, hermenèutica, en què s¿analitza el contingut de l¿obra de Joan Mascaró, atenent els elements de la seva forma d¿entendre la realitat educativa. Es presenten les conclusions en quatre eixos temàtics: l¿amor com a concepte absolut i com a força transformadora; ell silenci conscient per a poder arribar a transcendir-se; els punts bàsics de la pedagogia de Joan Mascaró i Fornés, com ara l¿educació com l¿acompanyament en el viatge de l¿educand cap a la pròpia interioritat amb l¿exigència de compromís i d¿implicació personal part de tots els actors del procés educatiu i finalment, l¿evidència del fet que Mascaró és precursor de Cultura de Pau.}, abstract = {Se muestra un recorrido por la vida y la obra de Joan Mascaró i Fornés para encontrar aportaciones que evidencian la contribución de Mascaró por una búsqueda de una cultura de paz auténtica, que pone a la persona en el centro del proceso y que cree en la educación como medio. Se encuentra en la figura de Joan Mascaró i Fornés la posibilidad de recoger evidencias del pasado para encontrar respuestas de futuro. El estudio parte del análisis de fuentes directas y otros escritos de Mascaró y fuentes indirectas, especialmente correspondencia. La metodología es teórico-conceptual, hermenéutica, en la que se analiza el contenido de la obra de Joan Mascaró, atendiendo a los elementos de su forma de entender la realidad educativa. Se presentan las conclusiones en cuatro ejes temáticos: el amor como concepto absoluto y como fuerza transformadora; él silencio consciente para poder llegar a trascenderse; los puntos básicos de la pedagogía de Joan Mascaró i Fornés, como la educación como el acompañamiento en el viaje del educando hacia la propia interioridad con la exigencia de compromiso y de implicación personal parte de todos los actores del proceso educativo y finalmente, la evidencia de que Mascaró es precursor de Cultura de Paz.}, keywords = {historia de la educación}, keywords = {historia contemporánea}, keywords = {teoría de la educación}, keywords = {educación para la paz}, title = {El pensament pedagògic a l'obra de Joan Mascaró i Fornés}, author = {Calafat Matas, Margalida}, }