@misc{11162/196044, year = {2003}, url = {https://drive.google.com/file/d/19BdtLJHmW40Wn98RDodzn89-CfKwSLjI/view}, url = {http://hdl.handle.net/11162/196044}, abstract = {Unidad didáctica dirigida al alumnado de 4º de ESO; se trabaja la evolución del latín hasta convertirse en catalán. Se analiza la presencia de los vocablos latinos que han pervivido hasta hoy a la lengua catalana, dado que el mayor número de vocabulario del catalán es latino que ha evolucionado (palabras patrimoniales) o vocabulario que se ha incorporado casi directamente (cultismos). También se explica que el latín y el griego son la base del vocabulario técnico y científico. Aporta ejercicios prácticos de varias tipologías.}, abstract = {Unitat didàctica dirigida a l'alumnat de 4t d'ESO; es treballa l'evolució del llatí fins a convertir-se en català. S'analitza la presència dels vocables llatins que han perviscut fins avui a la llengua catalana, atès que el major nombre de vocabulari del català és llatí que ha evolucionat (paraules patrimonials) o vocabulari que s'ha incorporat gairebé directament (cultismes). També s'explica que el llatí i el grec són la base del vocabulari tècnic i científic. Aporta exercicis pràctics de diverses tipologies.}, publisher = {Palma : Conselleria d'Educació i Cultura, Secció de Material Didàctic i Divulgació Educativa, 2003}, keywords = {latín}, keywords = {medios de enseñanza}, keywords = {lengua catalana}, keywords = {lexicología}, keywords = {secundaria segundo ciclo}, keywords = {lección}, title = {El català, gairebé llatí}, author = {Simó i Artero, Joan Carles}, }